9 mirakel

Tjaa~!

Vet inte riktigt om jag berättat det men jag har 2 underbara vovvar i mitt liv, Fia (modern, sanrt 6år) och mindi (dottern, snart 2år), och tänkte ägna det här inlägget åt när hon födde mindi och hennes 8 syskon.

Mindi till vänster fia till höger, tagen när mitt rum var rött

Det var förrförra året som vi bestämde oss (jag, mamma och tina i majoritet, pappa förlorade xD) för att vi ville ha valpar, det minskar också chansen med livmoder cancer (tror jag det var...eller annat) om honor födder barn.
Vi försökte med 2 hanar, men den ena var för kort och den andra siktade helt HELT fel ute xD (var på sidan av henne lol) Men då fråga mamma en kompis till hennes ung hane, plexus, som efter några försök äntligen gjorde det rätt x3
Då gick fia med valpar i magen 9 veckor, vi alla försökte gissa hur många hon skulle få jag gissade på 4 XD, när hon började under söndag kvällen krampa. Jag varju tvungen att gå till skolan på måndan så jag gick och la mig men mamma var uppe med fia hela kvällen då hn höll på flåsa och krampa, men ingen valp. Då under sista lektionen (i 9an, ett tag sen nu), vi hade bild, ringde mamma (eller var det pappa jag prata med? aja) och sa den första valpen hade kommit. Kutade hem, för att få se en underbar liten valp, (4050 gram vägde ungefär dom flesta valparna, vissa mer eller mindre) som fick höll på äta från fia...fan vad söt han var!

Sen kom ju då alla andra i olika tider, vissa kunde dröja 1 timme eller mer, det blev 5 hanar och 4 tikar. En valp märkte vi inte andades eller hade fått vatten i sig, då tog mamma tag i valpen och med stora tag skakade om den, hon var verkligen underbar mamma inte varit med om nån hundförlossning men hon gjorde i princip allting, och som tur var funkade det så liten började andas. Dom första 8 föddes under måndan och när vi äntligen trodde det var slut kom det en till vid 2 ungefär på tisdag morgonen. Det blev alltså 9 valpar, på första gången! (och berätta inte för pappa men mamma vill typ ha en kull till ;D)
Kommer aldrig glömma dom små liven~
Här är några bilder





vi var tvungna att tipexa på svansarna så vi skulle hålla koll på vem som var vem, när dom blev större dock började jag se skillnan på dom och ritade upp kännetecken på vem som hade vad, men det var fortfarande bara jag som kunde helt skilja dom åt xP

Så dom trängde om maten XD, ofta blev det klumpar på varandra haha~

vägning!, det var inte ofta dom var stilla när man vägde dom >.<



Såå små dom var, mina änglar~<3!

Den här minns jag väldigt väl, 4an även känd som kuro, ylva krokodil, och alice. Ni skulle nog ckså komma ihåg henne eftersom hon var den som skrek mest, alltid skulle rymma nånstans och alltid fara under hörnskåpet, som nu~

Får man vara så söt?

I början hadevi dom bara i en hörna med täcket utspridd, med dom växer ju och då fick dom en hel avdelning som en walkin closet i hallen, var meningen det skulle bli en större toalett) men det varju så klart inte nog för dom, så dom höll på gnälla nätterna lång om dom inte fick gå ut, här är ett video klipp som jag tog på dom en gång~(den som skriker mest är ju såklart, ylva krokodil)



Fina eller hur? :3
Men såklart blir dom ju stora och då blire dags att försöka hitta några ägare som vill ha valpar, vilket gick otroligt bra. Men vi sålde inte alla, det var bestämt från början vi skulle behålla en (såklart en tik, när vi behåller mamman och allt) och då blev det typ på vägen bestämt att det skulle bli nummer 7, diva kallade vi henne, men då vare ju ett par som verkligen blev kära i henne och då fick dom köpa henne, mycket till min pappas lesamhet.
Till slut vare då bara 6an och 9an kvar (6 var ända tiken kvar, och 9 var till skillnad från hans syskon, väldigt lockig med mycket hår xd)
Några fler bilder~


Ja det var tidningar överallt!, dom bröt sig ju ut från walkin closet och dom höll på skita och kissa överallt! XDden som tittar rätt in i kameran, näst längst fram, är ju då 6an (nu mera kallad mindi)

Hungrig? xD

Bilden som vi hade i tidningen när vi sålde valparna, saknar dom alla~!, men träffar vissa nu och då så, då känns det bättre :)

Nä, nu har jag plågat er med ett jättelångt inlägg, så nu är jag nöjd och ska gå sova!

Oyasumi~!

Kommentarer
Postat av: Hannah

GUD SÅ SÖTT!!! Ge mig en hundvalp om ni ska ha kul till? :DDDD be på bara knän xD



Svar - Vet inte om du såg riktigt, men jag hade kavaj och en vit/svart tunikliknande sak :P

Jag vet inte om jag ska det, har inte så stor koll. Kanske om jag får mer information? ;D

2009-12-09 @ 21:59:57
Postat av: Hannah

Hehe, tackar ^^

Hmm, får väl ta och kolla upp det helt enkelt. Har klassfest på fredag, men vi får väl se. Jag behöver träffa folk så.

2009-12-10 @ 08:08:29
URL: http://raindropslikepurple.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0