Stickning och De andras liv

Hej!, tar det här inlägget som ett i fyllande för i går (hade tänkt skriva då men hade läxa att läsa)

Anyway~ Med kylan som bara blir mer och mer, och jag som fryser mer än andra, så kom jag på att jag bara måste ha en bra halsduk. Och då kom mamma på med ett jätte fifigt förslag, göra den själv ;D Sticka~
Brukade sticka och virka förr men förlorade lusten att göra det efter ett tag men nu är jag verkligen taggad för min fina halsduk! x3
Hur den såg ut i igår


Här är en bild hur mycket jag hann idag med den

Fast var tvungen att lösa upp den typ hur många gånger som helst i dag för jag såg jag har gjort fel i kanten ett tag, men nu hppas jag det är fixat. SKa ng sticka mer lite senare :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag har varit....ok, inget sådär jätte bra, och inget sådär jätte dåligt (förutom all läxa på typ samma gång)
vi har lämnat in en present var, vi i klassen har ordnat present kalender typ ;D, som vi inte vet (åtm inte alla) vem som gett vilken present, det ska bli spännande ;3
Hade svenska där vi ska skriva en krönika(till imorn) och historia där vi har haft om ryssland och fallet av berlin muren.

När det var slut vare bokat av vår historia lärare att see en film. Då tänker jag som jag tror flera andra gör "OH, nej...inte en TILL dålig film/dokumentär" och så tänkte ju jag sen den börja (men hade ju stickningen med så stickade och såg filmen samtidigt) och sen när det började hända mer och mer, blev jag ganska uppsluken i filmen. En av dom bästa filmerna som jag set i skolsyfte på länge.

De andras liv

En film jag recomendera till historia eller nåt liknande. Skulle dock inte vilja se den igen xD, en bra film, men en gång räcker gör den.

Handling: Det hela utspelar i östberlin, i början 1984, med en stasi man, Gerd Wiesler, som ska övervaka en författare Georg Dreymann och hans flickvän Christa-Maria Sieland som är skådespelare. I början var han flitigt och gjorde som han blev tillsagd, men började känna för författaren och undanhöll information och började skydda dom han övervakade med allt han hade.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fredag
Vad jag vet kommer jag inte blogga, kanske på lunchen om jag får tid, annars kommer jag vara upptagen typ hela dan. Ska äta middag ute med några i klassen och sen ska vi till Åsa och see filmer, får se hur länge vi håller oss vakna xD

ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0