Sjuk, träffa valp nr 2, kattungar

Ska börja med en sak först: HATAR FÖRSKYLDNINGAR!!!!!!!
Med det sagt hej ^^ ska berätta lite om min händelsefulla och inte så händelsefulla dag~

Som jag sagt så har jag två underbara hundar, Fia (6år) och Mindi (2år) Fia's valp. (och ja jag säger valp för hon beter sig fortfarande som en xD) Dom skulle få sina vaccinations sprutor så då hade vi beställt tid vid 10.10 hos vetrinären i Vännes. Jag skulle egentligen ha gått skola idag, men kvällen innan hade jag lite svårt att svälja. Tänkte inte så mycket på det och gick och la mig, men då när jag vakna då hade jag Sjukt ont i halsen, näsan som rinn och mådde allmänt skit och fy. Så då följde jag med dom till vetrinären där båda fick sina sprutor och så kollade vi ett sår som Fia fått, det var infekterat så vi ska smörja såret på morron och kvällen, och så fick Fia en lampskärm så hon inte ska slicka såret. Stakarn hade svårt att gå ut med den XD, den fastna i allt och allting och hon försökte få av den flera gånger utan lycka. Lill fia....

Jag berätta att Fia fick 9 valpar eller hur?, ja och då gick en valp (nr två, vi kalla henne Ling) Sisi, till ett trevligt gammalt par i Vännes. Min syrra var mest fäst vid Sisi (Ling) så hon ville ju då vi hälsa på och se om hon såg ut som våran valp, så då gjorde vi det. Och gud vad vi blev överasskade!
När jag kollar up mot verandan trodde jag Fia hade smitit ur bilen och stält sig där uppe, men utan sitt halsband. Alldeles chokad över att lill valpen nummer två skulle bli så lik sin mamma!, på nästan alla sätt och vis!
Men till skillnad från sin mamma så var hon väldigt försiktig och skygg, min mamma grät nästan när hon såg hur lik hon var. I den stunden var jag faktiskt lite glad att jag följt med, och sett det själv, ist att höra senare hur lik hon är och inte se det själv D:

Så vi fick komma in där och prata lite (inte jag då, sjukt ont i halsen fortfarande) då hör man nå litet pip pip ljud komma från hörnet och då såg vi en katt hoppa över till en liten inhängnad, går fram dit ser man 5 små katt ungar! Mannen sa vi fick ta up och kolla på dom så då tog jag upp den som försökte klättra ut(han påminde så myk om valp nummer 4 x3) och han var så mjuk och go att jag ville dö. (och att jag var så sjuk~) Både jag, mamma och syrran blev ju alldeles försjusta i dom små liven, pappa inte så mycket xP, fast han ville inte ha valpar heller men han är sjuk go med mindi.

Då började vi prata med mannen om katt ungarna och då sa han "ja, ska bli ledsamt att behöva slå ihjäl dom" och tro inte fel nu, men just där dom bor har dom väldigt mycket katter och så därför skulle dom troligen behöva avliva några om dom inte kan sälja alla.
Juste glömde säga, vi ska tillbaka till vännes om 10 dar för att kolla fias sår, då har vi tänkt hälsa på dom igen.
Mamma, syrran och jag bestämde oss för att om dom inte kan få sålt nån kattunge så har vi tänkt köpa den, och bara tanken gör mig sjuk glad innombords!
Jag älskar djur: Hundar, katter, kaniner, elephanter och nästan alla sorters djur. (Ormar, nejnejenejenejenejnej)
Så den biten gjorde hela min dag.
Dock blev allt sämre när vi kom hem.

Blev inte nå friskare när vi kom hem, utan bara mer sjuk. Kändes som om nån kört ett rivjärn ner i halsen på en.
Och egentligen så skulle jag spela Tales of Symphonia 2 med en kompis, var ju bara att avboka det :(.
(Berättar med om ToS senare)
Gick sen och la sig och hoppades på att må bättre efter att ha vilat. Vaknade för nån timme sedan, fick glass av mamma för att försöka få halsen på bättre humör, funka bara tills glassen tog slut.
Försökte somna om men just väntan på att somna när det rinner i halsen och man kan knappt svälja är inte lätt. Därför sitter jag och skriver nu, vill vila men det går inte bra. Det gör så ont jag vill stoppa huvudet nånstans så jag möjligen inte lever mer....

Så som sagt, en rolig och underbar dag, följt av en dåligt och sjuk-t hemsk eftermidda..
ska gå snyta mig nu, buh bye.

Kommentarer
Postat av: ToS kompis

Save kitten! buy kitten! please x3

2010-04-30 @ 22:34:26
Postat av: Malin - Foto & Design

Fin blogg! :)

2010-05-01 @ 22:09:55
URL: http://bymalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0