TMNT

Hej!

Ok, jag vet inte om alla vet det här så jag säger det nu: jag är ett (ganska stort, känns det som) fan av TMNT för er som inte vet, Teenage Mutant Ninja Turtles!, nu pratar jag om serien från 2003, inte den 1980 (tror jag det var).
Många håller nog inte med om att den är bättre som jag gör, och många tycker nog att det är barnsligt med tmnt men då säger jag: läs inte.



Jag såg deras avsnitt första gången på Toonami (hittade gamla inspelningar som jag har spelat in på vhs~) och såg hela första säsongen om och om. Vet inte om dom visade dom andra säsongerna för vi flyttade typ ett tag efter och var inte så intreserad i toonami då~ men fick då aldrig se dom. Gjorde mig GRYMT frustrerad för det slutade med en stor "cliffhanger".
Sen, nu när lovet började, hände inte så mycket här (eller jo, stressigt med brosan och hans flickvän som skulle stanna i 2 veckor, datorn som går sönder och fortf inte lagad*mummel') sådå började jag gå igenom alla video band, dom jag kunde hitta, som jag spelat in och spelat över (lite sur jag spela över lejonkungen nu :S) för att kolla upp en sak (DET kan jag säga vill ni inte veta vad XD) och hittade då 2 av mina special inspelade videoband med bara tmnt episoder.

Kom då ihåg, att jag aldrig fick veta vad *** som hände under cliffhangern, så då kollade jag på youtube om jag kunde hitta episoderna och hittade då en andvänder som har hela säsong 1,2,3,4 och 5. Hade ingen aning det fanns så många Säsonger!, började ju då genast kolla(från där jag slutat, orkade inte se om första när jag kan dom typ helt i huvudet, och med tanke på att det är så många säsonger jag hade/har framför mig) och då började det också visa sig så småningom att vissa avsnitt från säsong 1 som man tror bara är för att fylla tid, kommer tebax och har större del till sig!
Är på säsong 3 nu, episode 21 - Same as it never was. Och då blev jag riktigt uppumpad, varför? om ni som läser sett någon av deras episoder (eller bara introt) vet ju att dom har samma öpnings låt (klagar inte, ganska catchy) hela tin men nu när det kom in en helt ny tvist, blev jag aldeless shockad av att se och höra en ny öppningslåt.

Och då ska jag säga att den fick håren på mig att resa sig och hela jag skaka för jag inte såg det komma!
Även dom som inte gillar TMNT men gillar japansk musik ska lyssna (behöver inte titta på videon då) för jag kan garantera den är otrolig!




Kunde tyvärr inte hitta första öppningen så ni får jämföra (för det står jämt det inte är tillåtet i ditt land,blää).
Jag hittar flera av säsong 2 öppning (visste inte ens det fanns en annan version, den andvänder jag kollar på tar bort öppningarna och slutet, förutom nu med den nya på episode 21 då) som är nästan helt likt, samma sång, vissa bilder är samma men dom ändrar en bit i mitten och bilder vid slutet så jag vill inte spoila för er som inte kommit så långt.

För er som vill lyssna på hela japanska låten och inte titta på tmnt videon kollar här nere, tro mig den är bra.



Tänkte också nämna vem min favo turtle är, kan du gissa?


RAPHAEL!!!

Även fast vissa inte vill inse det så är han bäst~ (haha, ta det med en nypa salt~)

Vilken Tmnt version gillar du bäst? om du gillar dom. Varför, varför inte? Vem är din favo karaktär?

Kommentarer
Postat av: Felicia - "Fett cool brud" med humor och personlig stil :D

HAHA hell yeah TNMT :D:D

2010-01-16 @ 21:12:09
URL: http://lorenzotti.blogg.se/
Postat av: M

Kommer ihåg att jag inte gillade det där programmet när jag var luiten :O

2010-01-16 @ 21:35:47
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle bara säga att din blogg är bra,jag gillar den faktiskt:D Jag har också en blogg,men den är inte så lik din blogg.Men jag tror du skulle gilla den faktiskt :) Jag hoppas det alf.



kram / http://housebunny.blogg.se

2010-01-17 @ 11:56:11
Postat av: Andé

min favorit av dom är Leonardo jag gillat serien så länge jag kan minnas!

2010-01-17 @ 23:01:37
Postat av: Annika

Sv: Men kola är ju godare ju! :P

2010-01-25 @ 20:23:29
URL: http://malusdomestica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0